• „PRAT”  JACEK DRĄŻKIEWICZ,
  • ul. Ogrodowa 1;  96-325 Radziejowice;   NIP: 838-164-28-79
  • Szybki kontakt: (22) 408 04 43;  48.733 70 50 70

Specyfika pracy w usługach turystycznych

Jeśli pragniesz odnieść sukces w działalności turystycznej należy pamiętać o kilku poniższych zasadach
  1. TURYSTYKA - to praca z ludźmi. Niezależnie czy prowadzisz działalność hotelarską czy gastronomiczną, czy jesteś recepcjonistą, kelnerem, przewodnikiem lub pilotem wycieczek wszędzie wchodzisz w bezpośrednie kontakty z ludźmi. Należy zdawać sobie sprawę z faktu, że często od życzliwego uśmiechu recepcjonisty czy kelnera zależy czy gość wróci do naszego hotelu ponownie. Ciekawie opowiadający przewodnik czy pilot wycieczki może rozbudzić zainteresowanie turystów danym regionem lub miejscowością. Niestety praca z ludźmi nie jest łatwa. Prawdziwą przyjemność z takiej pracy mogą tylko czerpać ci, którzy lubią poznawać innych, są otwarci na nowe kontakty, gościnni i życzliwi.
  2. W działalności TURYSTYCZNEJ należy dążyć do stworzenia jak najbardziej oryginalnego produktu. Twój hotel, gospodarstwo agroturystyczne, restauracja, stadnina nie może być jednym z wielu jemu podobnych. Zastanów się co cię wyróżnia wśród konkurencji i spróbuj mocniej akcentować swoje silne strony takie jak oryginalność i wyjątkowość oferowanego przez ciebie produktu.
  3. W TURYSTYCE wygrywa ten, kto skutecznie potrafi dotrzeć do klientów. Nie możesz więc osiągnąć sukcesu na rynku turystycznym bez szeroko zakrojonej reklamy. W dzisiejszym świecie reklama jest rzeczywiście dźwignią handlu. Nie wystarczy, że stworzysz ciekawy produkt - musisz go jeszcze sprzedać. Jednocześnie wybór narzędzi reklamowych dostosuj do zmieniającej się rzeczywistości. Pomyśl jak w prosty, tani i skuteczny sposób możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dzisiaj, takim narzędziem jest Internet . Jak pokazują liczne badania wielu przedsiębiorców turystycznych przekonało się o niezwykłej skuteczności reklamy internetowej. Pieniądze zainwestowane w stronę internetową czy obecność na portalach turystycznych naprawdę się opłaca.
  4. W TURYSTYCE musisz bacznie obserwować oczekiwania klientów i wychodzić im naprzeciw. Nie patrz na to jak tobie wygodnie świadczyć i sprzedawać usługi turystyczne. Dokonuj zmian, ulepszaj produkt, pytaj czego oczekują klienci.